"Nyårsbubbla"

publicerat i Allmänt;
Egentligen är allt som vanligt
Fast ändå inte
Egentligen är det en vanlig dag
Fast ändå inte

Vi har passerat något osynligt
Gått över en osynlig gräns

För tiden syns inte
Men den känns

Vi lämnat något bakom oss
Och klivit in i något nytt

Fast ändå är det egentligen en vanlig dag
men ändå inte

Denna dag är utvald
Denna dag är nyårsdagen
❤️
Jag är tacksam över att ha en hund som inte reagerar ett dugg på knallar och smällar. Och ett barnbarn som inte vaknar av oljudet. För oj, vad det smällde här omkring oss igår. Vackra fyrverkerier att njuta av, men det hade räckt runt 12-slaget. Nu höll de på i flera timmar innan. Jag säger som min svärdotter: tänd tomtebloss istället! :-)

Malenas uppläsning på Skansen var enligt mig, den bästa någonsin. Vilken känsla hon la i orden <3 

Hur kan man starta ett nytt år? Tja, vi började i morse med att rengöra under badkaret...;-) Det var akut! 

"Min korg är ockuperad igen...hur tänkte ni nu? ;-) Det där med barnbarn är ju trevligt...men också lite konstigt...hon har ett märkligt revirtänkande...."

"Undrar om det är någon som kommer?"

Mamma kom just nu och berättade att hon har det så bra, så bra. :-) Vårt gästboende får helt klart godkänt. 

Det känns som om jag är i en bubbla idag. Mörkt och mulet hela dagen, fuktigt kallt ute. Vi satt uppe och pratade till närmare halv 2 i natt. Skumpan var god men sätter sina spår i form av en "tung" skalle ;-) Men trevligt hade vi! Ingen promenad i dag. Men å andra sidan var vi ute på en riktig långpromenad igår. Förra året :-)
Vi stannar i bubblan och låter dagen flyta på. Mysigt.

God fortsättning på det nya året!
Kom ihåg att vi skapar 2016 tillsammans!
❤️


Här skapas det också. Play Doh är bra för både gammal som ung. Och kul är det! <3 :-)


Kommentera inlägget här :