Ett särskilt ljus

publicerat i Allmänt;

Det är ett alldeles särskilt ljus såna här dagar när solen lyser men mörka åskmoln dyker upp titt som tätt. Det är ett vackert ljus men min kropp tycker att nej, inte bra och så kommer värken lika säkert som ett brev på posten. Eller säkrare förresten, för posten kan man ju inte lita på nu längre...;-)

Vet inte riktigt vad det är med denna dag men vi har aldrig behövt plocka bort så många fästingar på hunden som vi gjort idag. Det "kryllar" av dem. Usch! Äckligt! Och myggen är mer än vanligt "stickiga" idag. Usch! Det kliar något vansinnigt!!! Överallt.

Idag minns jag Soya, min fyrbenta vän som somnade in idag för ett år sedan...lilla, söta, busiga vännen. ❤️

Tack för alla härliga minnen! :-)

Utrensning pågår här i torpet just nu. Så mycket man samlar på sig! Ni vet: "Bra att ha";-) Är sällan "bra att ha" 10 år senare. Min stora samling av inredningstidningar hör väl mer till "kul att ha". :-) Jag har sååå svårt att slänga eller ge bort dem. Men nu förhärdar jag mig och rensar..."några" sparas...kan ju vara "kul att ha"...??? ;-)

Hittade lite kloka/fyndiga ord i dem. Här följer några:

"Semestern är den korta tiden mellan planeringarna och minnena"
Lea Couzin

"Alla morgondagens blommor gömmer sig i de frön som sås idag"
Kinesiskt ordspråk

"En trädgård måste vårdas och kläs på samma sätt som kroppen"
George Herbert

Och:
"Det är gångavstånd överallt, om du har gott om tid"
Lao Tzu

Maken målar fönster och jag rensar. Hunden sover. Jag tror att allt är som det ska vara. :-)

Var rädd om Dig!
❤️

Kommentera inlägget här :