Jag blir glad

publicerat i Allmänt;

Torpet berättar del 4: Alla dessa flaskor, stora och små, som vi hittat lite överallt. Här är några av dem. Den stora hittade vi på vinden. Lite trasig men fin nog att få stå framme :-)

Tänk att det blev ännu en varm sommardag! Tacksam.

Jag blir glad
När jag ser regnbågsflaggan, den påminner mig om att kärlek finns, massor av kärlek i alla kulörer

Jag blir glad
När jag läser om Beyonce, hon påminner mig om den kvinnliga urkraften, om den feministiska kampen och alla människors lika värde

Jag blir glad
När jag läser om Hillary Clinton, hon påminner mig om att det finns ett alternativ till skräcken Trump och hon är dessutom historisk

Samtidigt,
Det är sorgligt och fel att HBTQ ännu inte är helt accepterat
Det är sorgligt och fel att kampen mot rasismen fortfarande måste kämpas
Det är sorgligt att många inte kommer att rösta på Hillary eftersom hon är kvinna

Men jag fokuserar på det positiva. :-)

Jag påstår inte att Hillary skulle vara en bra president för att hon är kvinna. Utan för att hon är demokrat och en stark människa.

Jag blir glad
När jag lyssnar på Michelle Obamas tal, det talet inger hopp. Och vilken talare hon är! Hon talar från sitt hjärta.
"Go high when others go low" <3

Jag blir stolt
över mig själv när jag lyckas koppla bort omgivningen, t o m en skällande hund bakom min rygg, när jag gör yoga! Det känns bra. Att kunna fokusera :-)

Ännu en fd partiledare har slutat sin jordevandring. 98 år blev han, C H Hermansson. Jag gillade honom som person. Höll inte med honom om allt han sa, men en hel del. ;-) Bl a så sa han, när det var strider inom partiet (V), de berömda orden: "Någon jävla ordning ska det vara i ett parti" Och det kan man väl inte annat än hålla med om :-)
Vila i frid.

Vad jag gjort idag? Jodå, rensningen fortsätter. In i minsta vrå...:-) Gör en del "fynd" ("aha, ligger den här!") men det jag vill hitta...nej...men, skam den som ger sig...

Till sist: favorit i repris:

Och denna, på dagen ett år gamla bilden:

Lika aktuell idag :-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :