Torka svetten ur pannan och dansa i regnet

publicerat i Allmänt;

Pust och stånk och stön...
Eftersom maken samlat ihop grejer som skulle iväg till miljöstation idag kom jag på den "smarta" idén att vi kunde rensa gamla förrådet under trappan...så det gjorde vi...ut med allt på gräsmattan. Under pust och stånk och stön och torka svetten ur pannan, konstaterade vi att vi har ett berg av gamla och för all del ganska nya blomkrukor i all världens storlekar!!! Plus en massa annat som trängdes där under trappan...Jag tog fram slangen och spolade av krukor och korgar. Men de måste ändå diskas. Och sen delas upp: "ha kvar", "skänka till second hand". Kategori "slänga" är redan färdig.
Svettigt värre i sommarhettan, men man har ju så roligt som man gör sig ;-)
Nu vilar jag...dricker vatten och äter glass...
Maken och hunden kom just hem från miljöstationen. Nu känns det skönt att ha rensat.
Bara att fortsätta...men vila först...

Vilan blev inte så lång, det rycker i "rensarhänderna" och sovrummets byrå och skåp får sig en omgång.
Så börjar det regna. Först ett sånt där förföriskt lätt sommarregn, som man bara måste ut och dansa i :-)
Sen allt kraftigare. Och jag tror det åskar också...

Så här fint blev det nu i förrådet under gamla trappan. Några gamla redskap och verktyg på väggen. De bär på sina egna minnen.

Den här informationen sitter på insidan av förrådets dörr. :-)
Det här fick ingå i "torpets berättelse" del 3. ;-) Och dessa bilder på lås från övervåningens dörrar. Jag tycker att de är vackra i sin slitna enkelhet.

Läser på Fb att en vän sitter långt fram i publiken på Allsång i kväll. Klädd i rosa. Bäst att titta då! :-)

Här en bild på den lätta lunchen vi åt idag. Perfekt en het dag som denna. Ikväll blir det kräftor. Det blir också perfekt. ;-)

Regnet smattrar mot det öppna fönstret. Gardinen fladdrar i vinden. Det är fortfarande väldigt varmt.
Jag fortsätter väl rensandet jag. Eller jag borde nog måla, nej, ingen tavla, men en hylla :-)

Frid och allt gott!
❤️

Brukar du också dansa i regnet? ;-) Det kanske bara är jag som är lite knasig och barnslig? Men det är okey :-)

Kommentera inlägget här :