Fyrbent virvelvind och 1 juni

publicerat i Allmänt;
Först vill jag bara förtydliga att jag inte tänker skriva något mer om granskningen av Svenska kyrkan mer än att man verkar ha en luddig policy angående resor och krognotor och det är väl bra om man rättar till det.


Eftersom jag var lite för tidig till tandläkaren i morse tog jag mig en liten runda i de närmaste kvarteren. Mycket folk men inga affärer eller restauranger öppna ännu. Förutom att de flesta människorna verkade ha bråttom till jobb och skola och kommunikationer, så var det en stad i uppvakningstadiet. Jag gillar den tiden i stan. Strax innan bruset börjar på riktigt. Men jag var nog den enda som strosade. :-)

Kort möte med tandläkaren. "Implantat är det vi kommit fram till är det bästa för dig," förklarar hon. "Okey". Hon förklarar hur sånt går till. Det låter jobbigt. När hon nämner kostnaden kan jag bara få ur mig: "Oj!" (Såå mycket!!!) Jag behöver inte bestämma mig förrän till hösten, men det som är kvar av min gamla, ursprungliga trasiga tand, bör plockas ut. 

Jag får en tid i slutet av månaden. Ute i solen igen surrar tankarna i huvudet. Jag har ju ett val. Implantat eller inte... Maken föreslår att jag inte tar något beslut förrän jag vet hur det känns när tandresterna är borta. Låter klokt. 



Idag är den fyrbente virvelvinden hos sin matte i modellverkstan när jag kommer på besök. Han växer så det knakar. Tänderna är vassa. Mina skosnören är lockande att gnaga på. Han är söt, så söt. Och glad. Såå glad. :-)




Vi lämnar stan för torpet igen. Bilen är fullpackad med nytvättade kläder, handdukar och sänglinne. Gräset behöver klippas...igen...

En tur till sjön får oss att inse att fortsätter värmen är det morgon respektive kvällspromenader som gäller för hunden. Han sackar efter i värmen. Men så fyller han snart 9 år också. 

Violer


Syrenerna har börjat blomma. Högt upp. Men en lite tanig en växte lite längre ner. ;-)


Välkommen Juni! Du får gärna bjuda på sol och bad :-)

Må solen värma din kind!
❤️

Kommentera inlägget här :