Så mycket man inte förstår

publicerat i Allmänt;
"Alla ska känna så mycket hela tiden", brukade min far fnysa, lite föraktfullt. Inte så att han hade förakt för andras känslor men jag tror att han, som många andra, tyckte att det var obekvämt med allt detta "kännande". ;-)

Idag vet vi hur viktigt det är att "det känns rätt", att lyssna på intuitionen, eller magkänslan eller vad man nu använder för ord. Och agera därefter. Lita på intuitionen! 



Så hände det igen, det som inte får hända...mitt i all studentlycka och festande, dör en ung man...en olycka...han ramlade från ett flak...och all glädje förbyttes i chock och sorg...
Det finns inte ord som räcker till...Tankarna går till anhöriga och vänner. 
Livet är så skört. Precis när vuxenlivet börjar rycks någon bort. Det är så mycket man inte förstår...hur gärna man än vill...



Den kalla vinden har i alla fall en positiv funktion idag. Den blåser iväg molnen så att solen tittar fram ;-)



Snart är sönerna med kompisar framme i Paris. Hoppas att de inte åker vilse där...;-)
Och där kom beviset att dem är där! :-)


Jag såg lite av invigningen av Fotbolls-EM. Fantastiska Zara Larsson! Så härligt för henne att få göra något så här stort! Hon har hyllats på nätet i många länder för sin sång. Det är hon värd! Hon får utstå så mycket hat för att hon är en stark tjej som säger vad hon känner och tycker. 

Nu ska vi smaska på kräftor. Mums! :-) Maken skulle kunna äta kräftor varje dag, säger han. Visst är det gott, men varje dag...nja, inte jag inte...;-)

Schweiz spelar mot Albanien. Jag tittar knappt men TV:n är på så jag hör vad som händer. Tänker på det där slutna landet Albanien. Så lite jag vet om detta land. Minns när vi var i  Grekland, på Korfu och skulle åka på sightseeing till några andra öar (Parga och Paxos). Det fanns en risk med den turen, vi fick inte åka för nära Albaniens kust för vi kunde bli beskjutna. Det gick bra för oss men lite läskigt var det. 

Ha en fin kväll! Och en bra morgondag!

Ljus och Tillit
❤️

Ibland blir det blommor när jag målar. Den här har dock några år på nacken. Stått undangömd men nu fick den komma fram :-)


Kommentera inlägget här :