Magiskt ljus och varsin solhatt

publicerat i Allmänt;

Första rosen börjar öppna sig :-)

Det händer något med den "gamla" hunden när vårt barnbarn kommer på besök. Han blir plötsligt som ett barn själv. Hennes leksaker är väldigt intressanta. Och han vill också vara i centrum, precis som hon automatiskt blir ;-) Så plötsligt har vi två barn, ett med två ben och en med fyra ben....

Lite kämpigt det här...

En tjej på två och ett halvt år som pratar i ett kör, vi får nog skavsår i öronen, det är vårt underbara barnbarn det <3

Vi promenerade till sjön. Det tog sin tid, för varje liten myra på vägen måste ju få sin speciella uppmärksamhet. Och så låg där en kopparorm och glänste så vackert i solskenet. Fin, tyckte farmor, läskig, tyckte Izabelle. ;-) 
Vi hade varsin solhatt när vi vandrade ner till sjön ;-)

"Nu åker vi!" :-)

Vi pratade om att vi inte kan åka ut med båten eftersom motorn måste lagas först. Och så måste ju Izabelle ta med sig sin flytväst. Det var vi helt överens om. Men Izabelle tycker att bryggan kan vara båt och så leker vi att vi åker iväg ut på sjön. :-) Hej då! Vink! Vink!

Dagens skönheter <3

Gårdagskvällen var så där magiskt vacker vid sjön.




Klockan 21.50. Dessa underbara, ljusa sommarkvällar <3 Magiskt ljus gör mig lycklig. :-) 

Nu blir det mycket Här och Nu några dagar. Som det blir tillsammans med barn. Att se världen genom ett barns ögon, det är såå spännande. :-)

God Natt! 
Ljus och Kärlek
❤️




Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Tina Lennholm:

Hejsan,

Så fina och vackra bilder. Så skönt det vilar här mellan textraderna och rogivande äro fotografierna.

Underbar blogg som jag följer men inte hitintills inte har skrivit i, tills nu.

Skönt med en blogg i varandet, det är det inte så många som är!

Trevlig Helg önskar jag dig min vän!

Kram Tina

Svar: Åh, tack Tina! Vad roligt att du följer mig. Du är så välkommen att göra det. Trevlig helg önskar jag Dig! Kram
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :