"Vila i varandras kärlek" <3

publicerat i Allmänt;

Nu blommar Lupinerna :-)

En efter en lämnar de jordelivet detta år. Storheterna inom olika områden. De är så många nu att man nästan förväntar sig ännu en när man kollar rubrikerna. R.I.P Freddie Wadling, din speciella röst lever kvar här på jorden. Och R.I.P Muhammad Ali. Har aldrig förstått storheten i boxning men du var en personlighet och din kamp för de svartas rättigheter i USA är värd att uppmärksammas. 

Närbild Lupin :-)

Lite kallare vind i dag. På promenaden träffar vi trevliga grannar som berättar om sitt växthus. Vi får både tips och idéer så drömmen om ett växthus tar fart igen. Nästa sommar! För många andra projekt i år. ;-) Men helt klart ska vi gå och inspektera grannarnas växthus. De bor så fint nere vid sjön. 

Läser att Richard Söderberg och hans make firar 11-årig bröllopsdag idag. Varje bröllopsdag frågar de varandra om de vill leva ännu ett år tillsammans och om svaret blir ja, så med Richards ord, "behöver man inte diskutera det mer, utan vila i varandras kärlek." <3

Lite så gör maken och jag också, frågar varandra. Men vi gör det lite mer på skoj, dock ligger det ett allvar på botten, förstås. Snart är det dags igen. På midsommarafton. 29 år. Och 39-årig förlovningsdag! <3

Det är ingenting vi skryter med och ingenting vi känner oss duktiga över. Istället är vi tacksamma över den lycka vi funnit i varandra. Jag tror att det är så att antingen så växer man ihop eller så växer man ifrån varandra. Framförallt genom kriser och sorger som vi alla genomgår i livet.  Och så gäller det att inte tappa bort varandra i den krävande vardagen. Ibland måste man vattna kärleken, så att den blommar. :-)

Jag är nu åter efter ett avbrott i skrivandet. Måste jobba lite. Vet ni hur svårt det är att fota smycken? Jag vet...;-)

Sitter i solen, i lä, på uteplatsen. Ibland får jag ducka, för lågt flygande svalor :-) Jag älskar att ha alla dessa fåglar omkring mig. Bofinkar, talgoxar, koltrastar, svalor, duvor, sädesärlor...Hacke hackspett var det ett tag sen jag såg nu och Kurre Ekorre, var är han? Lika bra att han inte är här nu när småfåglarna har ungar...

Sädesärlan är kaxig, hen vippar omkring på gräsmattan bara några få meter från hunden...å andra sidan så vet ju inte vår fågelhund att han är en fågelhund så...;-)) Ingen fara på taket!

Tycker om den här dikten av Bo Setterlind:


Snart dags att svärta gamla vedspisen. Det gillar jag! Förändringen blir så tydlig :-)

Syns inte mycket av spisen, men så här sommarfint blev det i gamla husets kök :-)


En av makens buketter fick komma ut i solskenet. Det gillade humlan :-)

Det är ju "långhelg". Nationaldagen på måndag. Makens födelsedag. Jag har en alldeles speciell present till honom i år :-) Hemligt! ;-)

Ljus, hopp och kärlek
❤️






Kommentera inlägget här :