Sov gott i tillit

publicerat i Allmänt;
20 mars och vårdagjämning. Så här såg min vårdagjämning ut, vädermässigt:
I torpet snöade det ymnigt, i stan regnar det. Försöker hitta skönheten i de grå nyanserna. Det går om jag anstränger mig. Svårare att uppskatta den blöta snön ;-)

Försöker skapa lite vårkänsla inomhus :-)

Städ, tvätt och packa upp, skriva ut bilder...ja, så förflöt denna söndag. Nu är det kväll och jag tittar in här för att önska er en God Natt.


Min skyddsängel 
Tack för att du alltid är med mig
Tack för att du valde mig
Jag vill be dig
Låt mig få vila under din vinge
Trygg
Tack
❤️
God Natt min värld
Nu vill jag sova
Sova lugnt och tryggt

Få vila från världens oro
Från hatet och hoten
Från konflikter och intolerans 

Vila öronen från världens brus
Vila ögonen från tusen bilder
Vila munnen från pratet 

Släppa spänningar
Drömma drömmar
Bearbeta intryck

Kanske nås utav ett budskap
Kanske finna ett svar
I drömmens kodade språk

I tillit vill jag sova
I vetskapen om änglavakt 
Vid min dörr och vid min sida

Låta mörkret omsluta mig
Tills ljuset väcker mig
❤️
I morgon är en annan dag.
Glöm inte att "rocka sockorna" ;-)

Låt mörkret omsluta Dig
- i tillit -
tills ljuset väcker Dig!

Sov gott!
❤️

Kommentera inlägget här :