Längtan till en ö

publicerat i Allmänt;
Att planera resor är lycka, tycker jag. Vi planerar två resor, maken och jag, båda resorna inom en snar framtid. En med hund, en utan. Inom Sverige. 
Först Göteborg, sen Gotland! Trada!!
Check! En i mars. Check! En i april! Check! :-)

Sitter och lyssnar på Josefin Nilsson när hon sjunger på gotländska. Gråter. Över hennes död. Men varför blir jag sååå känslomässigt berörd?? Måste vara mina gotländska rötter. De sliter i mig. :-)Längtan blir stor. Mitt andra hem på jorden. Stränderna, havet, raukarna, stenarna, medeltida husen och gränderna i Visby, blommorna, örterna, ängena, russen, ljuset, ruinerna, rosorna, piggsveinen, rabbisarna, lammen, historiens vingslag, människorna... De ropar på mig ;-)

Jag kommer! Snart! :-)





Charm! <3

Sms:ar goda vännen, hon saknar oss, vi kommer!!!

I morse fick jag en fantastiskt fin morgonhälsning via messenger från en vän, som trots avstånd i mil, ändå alltid verkar veta precis vad jag behöver i precis rätt stund! Det var en hälsning full med solstrålar som jag gladeligen tog emot denna mulna dag. :-)

En gång i dag, ett ögonblick, bröt solen igenom molntäcket.
Ser ni det hjärtformade molnet? Välsignade ögonblick!

Tänk vad viktigt det är att vi hör av oss till varandra då och då. Trots avstånd. Vi har så många verktyg för kontakt idag. Det pratas illa om Facebook, mail, meddelanden, sms mm...men jag ser dem som möjligheter till kontakt. Allt blir vad man gör det till! :-) 

Såg att det går bra för både Clinton och Trump i "fajten" i USA. Jag gillar verkligen Hillerys budskap om kärlek och vänlighet betydligt bättre än Trumps...ja, ni vet..
Ärligt talat: USA har ett stort problem, stavas Trump. Och vad värre är, problemet kommer påverka oss alla negativt om Trump kommer till makten...Heja Clinton!!! 

Man kan ju tycka att det är märkligt att en man kan kläcka ur sig oförskämdheter, lögner, rasism, hot och ändå få så många röster. "Typiskt USA", kan man tycka...å andra sidan så är det ju precis samma sak som händer här i vårt land....Skillnaden är väl att skulle någon politiker börja prata om "kärlek och vänlighet" här så skulle väl hen bli utskrattad och kallad "naiv"...
Vi får fixa det själva ;-) Vi är alla ljusbärare. <3

Märkte ni att jag använde det lilla ordet "hen"? ;-) Vilket bra och praktiskt ord det är! :-)



Vilar lite till och hoppas att det känns bättre i morgon. 

Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :