Långt härifrån

publicerat i Allmänt;
 "Kom och ta mig långt härifrån, långt härifrån, långt härifrån. Kom och ta mig långt härifrån, långt mycket långt härifrån"
Ungefär så där sjöng väl Brandsta Släckers (?) på mello för en massa år sedan.
Och nu snurrar sången runt runt i mitt huvud när jag blickar ut genom fönstret:
Det syns inte på bilden men det snöar! Och det ska snöa hela dagen ända till midnatt! 
Inte undra på att min kropp värker och min energi rinner bort...

Var det någon som sa "gilla läget"? ;-) Okey, det är väl mitt eget eko jag hörde...Jag gör så gott jag kan..,;-)

Jag har tak över huvudet och mat på bordet och jag har jobbat undan så mycket att jag kan unna mig vila :-) Och jag klagar inte på sällskapet. En älskad make och en älskad hund ;-)

Så låt mig stanna! :-)

"Långt härifrån" och nära finns de människorna som lider. Av torka och svält i Afrika. Och Syriens flyktingar som nu EU gör allt för att stoppa...Vi bygger nu en ny järnridå. Under tider av välfärd segrar egoismen. Och vi har inget lärt av historien...

Jag tänker alltid: "det hade kunnat vara jag och min familj"...
Och insikten om alla människors lika värde och att allt och alla hör ihop, gör att jag tappar greppet lite om drömmen om fred....


Men vi får inte ge upp! När vi tappar begrepp som medkänsla och solidaritet är vi illa ute. När människor skriker åt oss att vi är "naiva" och att "vi måste lägga känslorna åt sidan och bli realister", då kan man undra vad som händer med mänskligheten. 


Jag tror att världen behöver fler goda, modiga och kloka ledare. Men alla våra röster är viktiga! ❤️


För att höja rösten behövs ofta mod. 

Jag har sagt det förut men jag säger det igen. Jag bryr mig inte om ifall någon uppfattar mig som "bråkig" när jag ifrågasätter. Jag tänker inte vara tyst. Och jag "bråkar" på mitt sätt, med mina ord och med mina insikter och upplevelser i bagaget. ;-)

Jag tror på medmänskligheten
Jag tror att kärleken är störst av allt
Jag tror att freden börjar i våra hjärtan
Jag tror på under
Jag tror på evigheten
Jag tror på Kärleken
Jag tror på vänskapen 
Jag tror på samförståndet
Jag tror på freden
Jag tror på modet
Jag tror på friden
Jag tror på läkning
Jag tror på Ljuset
Jag tror på Källan
Jag tror på Livet
❤️

(Källan är mitt ord för Gud, alltings ursprung, kärleken och alltet)

Jag tror på skönheten också :-) Bild från Fb, "Flower of Love".


Nej, det är inte fullmåne ännu men när jag i förrgår kväll försökte fånga månen med dess vackra ljusringar runt om,  blev den "full" på fotot. Magiskt vackert var det i alla fall. 

Nej, jag vill inte långt härifrån. Jag stannar här i min "vita" värld. Vilar i trygghet och tacksamhet. Våren har nog bara tagit en paus. ;-)

Jag önskar dig en lördagskväll som är precis så som du vill ha den! 

Pax et Bonum
❤️


Kommentera inlägget här :