Hej Göteborg i sol!

publicerat i Allmänt;
Hunden bevakar oss. Varje steg, varje rörelse. Vad är på gång? Matte är uppe ovanligt tidigt. Väskor står färdigpackade...
"Du ska med!" Lyckan är fullständig! Jippiii!!! :-)

Inte förrän i Arboga, Örebrotrakten, tittar solen fram. Lycka! 


Vi undrar om det är "svanår" i år? På vägen till torpet är det mängder med vita svanar som landat på åkrarna och nu har vi sett en hel del längs resvägen också. Undrar vart dem är på väg?  

Det är lärorikt att lyssna på radio ibland. Hörde att om/när man möter en björn i skogen ska man ta det lugnt och gå därifrån...låter ju bra, i teorin, tänker jag..men i verkligheten tror jag att man får björnfrossa och springer! Jag har bara träffat en människa som mött en björn. Hon sprang!  ;-) Björnar ser dåligt tydligen så man kan gärna lägga något, t ex en jacka eller hink på stigen för björnen att nosa på. Luktar det människa drar sig björnen undan. :-)

Plötsligt är himlen alldeles blå och det börjar kännas riktigt varmt i bilen. "Klaga inte", säger maken. "Nej, jag klagar inte, jag bara konstaterar." ;-)

Nu pratar man på radion om det allvarliga världsläget. Jag känner att jag vill citera Malena Ernman på Instagram idag: "Det är sant som många säger - vi kan inte älska bort terrorism. Men å andra sidan kan vi inte hata bort den heller. Vi måste hålla många tankar och vinklar i huvut samtidigt och försöka hitta långsiktiga, fredliga lösningar på dem motsättningar som skapar terrorism"
Klokt tänkt! Men svårt, förstås..fast...vad är alternativet...??

Jag tror att samförstånd och samarbete är det viktigaste just nu...

Nu hörs Panetoz härliga låt "Håll om mig hårt". Det går ju bara inte att motstå den sprudlande energin! :-)

Nu är klockan snart 15. Här söderut, snart Alingsås, är det mycket grönare än hemma. :-)

I natt är månen full igen. 

Snart Göteborg....! :-) Nääs

Var rädd om Dig i Påsk! Vare sig du är ute på vägarna eller inte. Ät lagom med ägg ;-) Och lagom med godis ;-) Eller: så mycket du vill! ;-)

❤️
Mer rapport från Götet i morgon! 
Vet inte riktigt närmaste vägen från Göteborg till Blåkulla? Kanske finns någon skylt någonstans? ;-)

Pax et Bonum
❤️






Kommentera inlägget här :