Påsk i Göteborg

publicerat i Allmänt;
Att komma till vackert dukat bord och äta och dricka gott. Det är lycka. Så är det att komma till mamma i Göteborg. :-)
Många glada skratt och mycket att prata om. Mycket att berätta. Foton att visa.
Påskbuketter

Mamma hade varit ner i källaren för att hämta lite påskpynt. Då hittade hon denna gamla påskprydnad som jag gjort, kanske i ettan...har ni också en sån mobil undanstoppad någonstans? ;-)


Den här värpande hönan minns jag från min barndom. :-)

Idag, skärtorsdag, har vi varit till kyrkogården och satt blommor vid mammas mans grav. Det är en fin kyrkogård, men alltid blåsig.
Sen åkte vi till fiskaffären. Fullt med folk, vi fick vänta länge på vår tur. Jag blir helt fascinerad av alla dessa havets delikatesser. Och den här gemytliga Göteborgska atmosfären. Det är något visst med detta...;-)

Promenad i Slottsskogen hör naturligtvis till det vi alltid tar när vi är här. Mamma bor nära. Solen sken svagt och det var lite kallt, men mysigt ändå.



 Nu vilar vi allihop innan det är dags för middag. Har ännu inte hittat någon skylt som visar vägen mot Blåkulla. Förresten så har jag glömt kvasten hemma... ;-)

Jag hoppas att ni alla har en fin Skärtorsdag, var och hur ni än firar. 

Må din väg gå dig till mötes. 
❤️

Kommentera inlägget här :