Smält min is

publicerat i Allmänt;

Jag föll pladask för killen, låten, framförandet direkt redan första gången jag hörde den. Så skönt med avskalat och enkelhet och personlig charm. Lite annorlunda. Lite nytt tänk. 
Grattis Frans! Less is more! Tack för det! So I'm not sorry ;-)

Med Mellon som med mycket annat dyker nu "experternas" åsikter upp. Jag kan inte låta bli att undra: hur sjutton ska man kunna få fram en låt som tillfredsställer allas tycke och smak? Som gillas av alla de medverkande länderna? Det enda man kan göra är ju att rösta fram ett bidrag som svenska folket gillar och sen hoppas att den, precis som David Lindgren, säger "att den som med Måns låt, är rätt tajming".;-)

Och ärligt talat så bryr jag mig inte. Vi vann ju förra året. ;-) Så tråkig är jag :-)

Ut på sjön en bit idag. Det man anar längst bort i horisonten är kungliga hovleverantören Ockelbo ;-)
Det är inte utan att man drömmer sig tillbaka till sommarens båtfärder...


"Ett hjärta av is, ett ishjärta?" Vackrare och kärleksfullare än vad det låter ;-)


Is kan också vara vackert. Snösmältningen är i full gång på gården nu :-)

"Smält min is,
låt min snö
gå i tö,
suckade vintern till våren.

"Kanhända, kanhända om solen vill,
vi vänta väl ännu en månad till,
så kanske det sker," sjöng våren.

- Gustaf Fröding -

Bild: Lena Anderson

Solsken, fårskinn, vovve och en kopp te...jag har det så bra! :-)

Mitt "utrensningste" håller på att ta slut, måste beställa mer från Ulrika, "Silvertassen". :-)

I morgon kväll vet jag om jag får ha maken hemma alla kvällar...det blev visst en "ödesmatch" till. :-)

Det är något som inte går att skjuta på framtiden längre...tvätten! Måste in till stan och tvätta! Byrålådor och garderober är läskigt tomma och tvättberget växer snart upp i taket...så det finns ingen återvändo, mot tvättstugan! ( Fast vi har ingen tvättstuga, vi har en "kombo", alltså tvättmaskin och tumlare i badrummet) ;-)

Önskar Dig en härlig söndagskväll och en ny bra vecka. Snart har halva mars månad gått. I morgon går solen upp 06:10 och ner 17.51! Ljuset har återvänt!

Andas!
Hoppas!
Var rädd om Dig!
❤️
Inte lätt att göra andningsövningar när man har en sovande hund på magen...;-)

Kommentera inlägget här :