Allt som...

publicerat i Allmänt;
"Alla sanningar går inte att förklara.
Allt som går att förklara är inte sanning."
- Citat ur boken "Hjärtats innersta röst -

Ni vet känslan när berättelsen man älskar når "the End"...tomhet...
Så känns det nu när jag läst ut "Hjärtats innersta röst" av Jan Philipp Sendker. Rekommenderar varmt denna annorlunda, underbara bok. Nu väntar jag på föregångaren "Konsten att höra hjärtslag" som jag beställt...Kanske var det dumt att beställa? Kanske vill jag bara sticka till närmaste bokhandel och köpa ett ex? Tålamod! Det finns en glädje i att vänta och längta också. :-)

Vid sjön. Den här stiliga anden är här varje gång vi kommer ner. 


Den härliga skira grönskan speglar sig i vattnet.

Kroppen mår dåligt men själen mår bra. Så kan man väl summera mitt allmäntillstånd idag. :-)

Det är som det är...

Plötsligt är de där, till glädje: Gullvivorna!



Och Pingstliljorna. 

<3
De har sin speciella plats under vinbärsbuskarna år efter år....:-)

Någon som såg semifinal 1 i Eurovision igår kväll? Jag såg med "halvt öga" medan jag satt och målade och älgarna betade utanför fönstret.  Hörde väl musiken mer än vad jag såg. ;-) Ömsom vin ömsom vatten....Förstår att Ryssland är storfavorit...men...;-) Några låtar lät som....jag vet inte riktigt...musik??? Som det alltid är i detta läckra spektakel! Hur som helst: Petra och Måns! Tack! Ni är "oslagbara" ;-)

"Alla sanningar går inte att förklara. Allt som går att förklara är inte sanning."

Pax et Bonum
❤️


Kommentera inlägget här :