Lyckovibbar

publicerat i Allmänt;
De lyckliga dagarna, de är många de, om man tänker efter. Men det är inte så många dagar som man plötsligt inser och tänker: vilken lycklig dag! I alla fall funkar inte jag så. Men idag, när solen skiner och värmer som en fantastisk sommardag trots att det ännu är vår...och båten åter ligger i sjön och väntar på nya äventyr...fåglarna kvittrar som besatta...fjärilarna prålar...de första små violerna tittar fram..,,allergin börjar avta...då slår mig tanken: det här är en lycklig dag! :-)



Och jag har åter funnit en bok som är så där helt underbar ;-)
Jag har inte läst föregångaren: "Konsten att höra hjärtslag". Det här är uppföljaren . Vill gärna läsa den första sen. Uppföljare brukar sällan vara lika bra så kanske läser jag i rätt följd? ;-) 
Hur som helst, den här är väldigt bra! :-)


Allt "exploderar" nu. Och jag har fått en riktig "pollensmocka". Har aldrig haft så här förut. Tycker synd om dem som lider av allergi varje vår...
Tabletter och nässpray börjar dock verka nu, tack och lov. Men däckad är jag, fy sjutton! 


Pingstliljorna har slagit ut! :-)

På tal om allt möjligt så läser jag att i Kina har man förbjudit bananätning på nätet...det anses som "förföriskt ätande"...??! Oops!! ;-)

När jag läser i boken hittar jag något så bra om lycka. Huvudrollsinnehavaren, en kvinna, reser från USA till sin bror i Burma. Brodern är så glad över en bandspelare som han köpt och han spelar ett band med klassisk musik som hon tycker låter för plåtigt och ojämnt eftersom hastigheten varierar men som han njuter av. Han förklarar att han har inget att jämföra med. "Det är hemligheten bakom ett lyckligt liv".

Kanske är det så? 

Överflödets förbannelse...välfärdsproblem...dragit ut alla mina kläder från garderoben här i torpet. Här samlas alla "bra att ha"-kläder...år efter år....rensning! Vilka ska slängas? Vilka ska sparas? Vilka ska till Erikshjälpen? Det mesta läggs tillbaks...och ännu är makens kläder kvar att rensas bland...Maken jobbar. Fullt upp. Det får bli en annan dag. 

Brandrisken är stor i hela landet. Idag brinner det i Kiruna och på Gotland. Stor oro bland alla berörda. I Kiruna är det en affär som brinner, på Gotland är det skogsmark. Må vinden lugna ner sig! En man har hittats död efter en gräsbrand i Ånge igår. Eld sprider sig snabbt, det är ett kraftfullt element. 


Nu är jag helt slut. Måste vila. Märklig trötthet den här allergitröttheten. Det går bara inte att hålla ögonen öppna...

Men jag är lycklig :-))

Lyckovibbar sänder jag till Dig. Hoppas att du kan ta emot dem. Det är inte alltid man kan det. Jag vet. 
❤️


Kommentera inlägget här :