Glad Pingst

publicerat i Allmänt;

Glad Pingst!
:-)

Pingstafton 2016, kall och regnig. På sina håll har det visst snöat också, i Mellansverige...
Men det gröna blir ännu vackrare grönt när det regnar. Liksom de övriga blommande färgerna. :-)
Har man hund så måste man gå ut. På med stövlar och ut i regnet och det gröna! Faktiskt riktigt skönt...att komma in sen ;-) Men luften kändes frisk att andas in. Bra det! 


Vitsippsmattorna slokar i regnet.


Älskade stig genom skogen. För många år sedan stod jag här och nästan grät över att de avverkat all skog...men nu har det vuxit upp igen. :-)


Det här är lite roligt. Minnen från två högtider, påsk och jul, utplanterade på vår egen äng. :-)

Nu sover hunden i soffan igen. Så mysigt. 

Jag har jobbat lite och nu funderar jag starkt på att fortsätta måla. Eller leka med färg och form som väl är ett mer passande uttryck för det jag gör. ;-)
Den här är inte färdig ännu.

Sitter väl och målar under Eurovisionsfestivalen i kväll. Jag tycker att det blir lite "tradigt" med så många låtar...men spännande att se vad Petra, Måns och de övriga hittat på...
Känner några som var och såg generalrepet igår kväll och några som är där i kväll...det måste vara något alldeles speciellt att se det live! 

Och Sveriges chanser? Nej, ingen vinst, men en bra placering tror jag på :-) Vad tror du?

Heja Australien! ;-)

Ljus och Kärlek
❤️




Kommentera inlägget här :