I kärlekens ljus

publicerat i Allmänt;
Jag hade tänkt skriva min reaktion på två "besserwissrars" åsikter och fördomar om Eurovision respektive homosexualitet. Men så tänkte jag om. Varför låta två fördomsfulla människors åsikter få uppmärksamhet de inte förtjänar? ;-)

Kunskap och kärlek motar bort fördomar <3 För fördomarna spricker i mötet med verkligheten. Endast rädsla kan förhindra mötet med verkligheten. Och i kärlekens ljus finns ingen plats för fördomar. <3

Ett speciellt ljus över sjön idag. Vi trodde att det skulle börja åska och regna, men det vädret slapp vi.
Långt därborta simmar ett svanpar fram. 

Blev stående länge och pratade med min "favoritgranne" här ute i "skogen". Vi har alltid så mycket att prata om. Det blir mycket om "det övernaturliga" och det andliga. Vi utbyter personliga upplevelser och erfarenheter. Det här är ju ämnen som det också vimlar av fördomar kring så det är skönt när man träffar en likasinnad. :-)
Vi stannade vid ett ställe där det doftar extra gott. Ett ställe där marken är full av Liljekonvaljer! :-) Ska plocka om några dagar...och fota :-)



Nu har den kommit, boken jag längtat efter. Den ska jag nu "sluka" ;-)

Ljus och Kärlek
❤️



Kommentera inlägget här :