Med glimten i ögat

publicerat i Allmänt;


Jag tittar förvånat på min make som pigg och frisk far fram här i stugan. Dricker kaffe, diskar, skriver köplista, plockar undan..."vad ska vi ha för mat?" Undrar han. "Mat?"  Jag är absolut inte mogen för att ens tänka tanken ännu...;-) "Hur kan du redan vara så pigg?", undrar jag. "Jag var ju sjuk igår, det räcker väl?", svarar han med glimten i ögat. 
Suck...tänk om jag också...men nej...här går det långsamt...tillfrisknandet...men jag är glad för hans skull :-)




Det är inte bara vi som är/varit sjuka. Marken är vattensjuk efter allt regnandet. Under natten satte det igång igen. Tystnaden när regnet avtog var total. 

Och nu! En liten ljusning i molntäcket! Tjoho! 

Idag är det Internationella Mensdagen. Nej, inte "mans", mens! ;-) Jag är glad över att den perioden i mitt liv är över. Jag hade det jobbigt, med smärtor och rikliga blödningar. Men samtidigt så är jag tacksam över att jag hade mens, för utan den, inga barn. <3
Behövs en "mensdag"? Ja, absolut, för än idag, 2016 verkar det här med menstruation vara något tabubelagt. Märkligt. Förutsättningen för fortplantning bör man inte prata om??? På många ställen i världen måste flickor stanna hemma från skolan en gång i månaden för att det saknas toaletter. Läste att det finns en organisation, Wateraid, som jobbar med upplysning, byggande av toaletter och informerar kvinnor i fattiga länder om hur de kan tillverka egna hygieniska mensskydd. :-)

Systrar kan vara bra att ha till mycket. En av mina systrar är bra på blommor. Så henne har jag nu rådfrågat om denna vackra krukväxt som jag inte hade en aning om namnet på. "Bägarranka" heter den <3 Vacker blomma. Tack Tina <3

Under några veckor har jag från och till målat med enbart akrylpennor. Mönster, prickar, ränder, former...smått och lite större. ;-) Jättekul har det varit att leka med denna som först såg ut som en karta men som tillslut visade sig vara bl a en...drake??? Hi hi :-) Jag gillar den. Har aldrig målat en "söt" tavla förut. ;-)

Pillrig, plottrig, prickig, klottrig och rolig! Målarglädje! ;-)

När orken kommer tillbaka hoppas jag målarlusten finns kvar. Måste in till stan och tvätta också. Och ja, så jobbet förstås! Hm...men inte idag...läkning pågår...



Ljus och kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :