Sista maj

publicerat i Allmänt;

Sista maj 2016

Vilar en trött kropp. Kan lugnt säga att jag härjat omkring i lägenheten hela dagen. Tvättat, städat, fixat med kläder och skor, rensat bland papper, "tuktat" blommorna mm. Det är ju så...har man varit hemifrån ett bra tag så "gror det igen" ;-) Och det känns som om det var vårvinter när jag senast var här...med tanke på vilka kläder och skor som är framme...;-)

Jag skryter lite idag med allt jag gjort för min själ är "löjligt" stolt...men min kropp undrar "vad 17 var det där bra för?" ;-) 
Närbild Lilja <3

Förut var det Kommunal som synades i sömmarna, nu är det Svenska Kyrkan. Eller rättare sagt SKUT. (Svenska Kyrkan i utlandet)
Det som kommit fram hitintills i Aftonbladets reportageserie är bedrövligt och sorgligt tycker jag. Hade jag fortfarande varit aktiv och engagerad inom kyrkan, hade jag varit vansinnigt förbannad. Nu reagerar jag med suckar och är, dessvärre, knappt förvånad. Det mest sorgliga med det här, är ju, precis som inom Kommunal, att alla de som gör det goda arbetet, på plats, inte kommer att höras eller synliggöras. 
Bra med granskning, det är tydligt att det behövs! Ett stålbad som det kanske kan komma något gott ur??Undrar vad Jesus tycker?

Nu har jag vädrat mina åsikter och reaktioner på detta och lägger det nu åt sidan. Har annat att göra och tänka på. :-)

Stan brusar utanför mitt fönster. Det är några mopedister som kör fram och tillbaka här och det låter, mycket. Lite väl hög hastighet kör de i också...suck...nu känner jag mig plötsligt som om jag blivit en "surkärring" ;-) Ha ha...

I morgon har jag tidig tid hos tandläkaren. Min stifttand gick inte att sätta tillbaka. Så nu ska jag få veta om och vad man kan göra istället. Och vad det kostar... 
Närbild Petunia <3

Tvättmaskinen har tystnat. Tömma, hänga, fylla...Bra att det finns maskiner! :-)

Ljus, hopp och kärlek
❤️








Kommentera inlägget här :