Till Izabelle

publicerat i Allmänt;
Det är något speciellt att se på världen genom ett barns ögon. Barn ser detaljer, barn ser möjligheter. Lilla skalbaggen som försöker ta sig över vägen. Träbänkarna vid sjön kan man gå balansgång på. Om man råkar ramla på gräset, kan man göra om det med vilje, bara för att det är så kul. Och om man verkligen vill gå på upptäcktsfärd då får man gå ner på knä och krypa fram. Barn är forskare. :-)



Här bor myrorna :-)






Till Izabelle
❤️
Jag vet att du kommer att glömma
att 
du sprang rakt in i min famn och att jag svingade dig upp i luften så högt jag orkade

men jag kommer alltid att minnas

Jag vet att du kommer att glömma
att
vi dansar, går på roligt sätt, kramas, 
ritar och sjunger tillsammans 

men jag kommer alltid att minnas

Du kommer att glömma men jag hoppas att 
det inom dig alltid kommer finnas varma spår av din farmor 
som älskar dig så och för alltid
❤️
Dansen runt björken blev lite "tittut" och många skratt. :-)


Det är varmt idag, tryckande varmt. Solen lyckas bara ibland ta sig genom molnen och stråla på oss. 

Styvmorsviol 


Hägg i blom

Och gamla äppelträdet


Älsklingsfärg på Petunior <3


När man sått måste man vattna :-) Och det gör inget att tröjan blir lite blöt ;-)

Det var allt från vårt liv i torpet idag. :-)
Världshändelserna får vi ta in senare. Just Nu är livet verkligen mycket Här och Nu <3

Pax et Bonum
❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Helena:

Så fin dikt till ditt barnbarn <3

Svar: Tack <3
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :