Först var det värst

publicerat i Allmänt;


Den varmaste dagen idag. I morgon blir det mer "normalt" varmt.
Herr Sädesärla dansar omkring fru Sädesärla här på gräsmattan idag. Han spänner ut sina fjädrar och liksom "visar upp sig" för henne. ;-) De är så söta. 

Tänk vad en enda ömmande tå kan ställa till med! Jag stötte i "andratån" på höger fot, i en pall, häromdagen. Det gjorde väldigt ont och tån blev röd och svullnade lite. Men smärtan gick över och jag hade inga problem med att gå. Till idag. Nu värker den igen och jag går här och haltar och har svårt att ha sockor eller skor på mig..."dumma tå"! Eller "dumma pall"...eller? Både ock...:-( 

Om hunden gått ner i vikt? Ja, två kilo! Men inte egentligen på grund av dieten utan mer för att han inte vill äta den...nu måste vi "lura" honom lite. Blanda upp med pyttelite av den gamla maten t ex.
"En del hundar vägrar äta mat de inte tycker om", sa de på kliniken. Ja, precis! Men vi hade trodde väl inte att just vår hund skulle tillhöra "en del", så glupsk som han är...;-)) Men han har aldrig följt "handboken" så varför nu? ;-))





:-))
Jag har blivit en erfarenhet rikare denna vår. Nu vet jag hur det är att vara pollenallergiker och måsta stanna inne i detta fantastiska försommarväder. Det finns många som har det mycket värre än mig, jag har nog en förhållandevis snäll variant. Ni är kämpar! 
Först var det "värst", sen blev det bättre, nu är det "värst" igen....!

Oj, nu dånar det till utomhus och det är inte längre "vårvindar friska" som blåser. Det är nästan storm! Träden bugar i vinden och utemöblerna flyger omkring! Vinden är verkligen en bra fröspridare, det ser nästan ut som om det snöar :-)

Det blir så tyst när vinden stillar sig...


Undrar om det blir åska och regn också? Det är visst en front som ska passera...

Jaja, väder blir det alltid. ;-)

Var rädd om Dig!
Du är värdefull! ❤️



Kommentera inlägget här :