Vi möblerar om - igen!

publicerat i Allmänt;

Några år på nacken har denna änglatavla som får representera Pingsdagen. :-)

Från 2013. Målades då jag började bli frisk :-) Symboliserar läkande och hänryckning för mig. <3

Vaknar sent men det blev ju sent i natt. Eurovisionfesten varade länge med ett otroligt spännande avslut. Alla väljer om man vill se eller inte. Men i år kan jag säga att man valde bort en fantastisk show! Är så stolt över Sverige. Över värdparet, Frans, tekniken, underhållningen...ja, allt!!! Vilken fest!!! Och spänningen mot slutet där Ukraina otippat och oväntat tog hem segern! Med en fantastiskt stark låt med politiskt budskap. Var gränsen går för hur politisk man får vara i ESC, det lär ju spekuleras om men på något sätt känns det bra, tycker jag. En känga åt Putin..? 
Men...Australien var bäst!!! ;-) 

Känslan när man sen tittar på Zlatans segertåg. Alltså, han bara är Kung!!! När hans barn rusar ut på plan och kastar sig upp i hans famn och man t o m spelar svenska nationalsången i Paris!!! Även den svensk som inte gillar fotboll måste ju ändå bli berörd av detta!!! Ja, det finns ju undantag förstås, vi vet vilka de är....

Jag är stolt svensk idag! :-) Stolt över Franz vars far har sina rötter i Nigeria. Stolt över Zlatan vars föräldrar har sina rötter i Bosnien resp Kroatien. 

Man kan tycka att Zlatan är en diva, det tycker jag ibland, men ändå...;-)
Frans däremot är ingen diva, han kom på femte plats igår och hans låt är nu den mest nedladdade på ITunes  i hela världen! :-)

Det var årets spektakel det ;-)

Jag behöver oftast bara säga: -"Jag tänkte att vi kanske skulle möblera om..." så är maken med på idén. ;-) Så idag satte vi igång och kånkade möbler från ett rum till ett annat här i lilla stugan. Och har man väl satt igång att flytta möbler så medför det städning och utrensning på samma gång. Jag är helt slut nu men mycket nöjd över resultatet. :-)


Jag tänker på hur många gånger vi gjort om här i stugan genom åren. Anpassat oss efter barnens behov. Vi har med enkla medel fått det att fungera på liten yta. Snacka om compact living! Med egna och andras ungar under regniga sommarveckor t o m! "Vi möblerar om!" ;-) Blöta strumpor på tork framför öppna spisen...plats för tv-spel...bord för både mat och pyssel...osv...Allt har fungerat! Om inte till 100% så i alla fall 99 % :-)
Och så kom solen och värmen och vi kunde vara både ute och i stora, gamla stugan. 
Jular har vi firat här i lilla stugan. Med plats för julgran också. :-) Trångt och mysigt. :-)

Nu behöver vi bara anpassa oss efter makens och mina behov. Ja, hundens också förstås. Och när barn och barnbarn kommer, ja, då möblerar vi om...;-)
Promenad till sjön innehöll dagen också. Solen värmde men vid sjön blåste det kallt. Och där växer den vackert gula Kabblekan. :-)

Först målade jag en tavla i "guld". Efter guld kommer: "silver". 
Den är inte färdig ännu. 


"Fotona" kommer från ett sparat omslagspapper :-)

Jättekul att leka med dessa tavlor. :-)

Önskar Dig en fin kväll!
Och en bra vecka! Må solen på dig skina!
❤️
 

Kommentera inlägget här :