Allt är inte mörker

publicerat i Allmänt;

Låt inte mörkret hindra
dig att söka ljuset.
Och när du funnit det
låt andra se, pröva,
övertyga sig.
Vill du att ljus skall
leva, tänd då hos
andra samma längtan.

Tänd frimodighetens ljus i
rädslans mörker,
tänd rättens ljus i
korruptionens mörker
tänd frihetens ljus i
ofrihetens mörker,
tänd Trons ljus i
förnekelsens mörker,
tänd Hoppets ljus i
förtvivlans mörker,
tänd Kärlekens ljus i
dödens mörker.
Tänd ljus !

- Bo Setterlind -

Om du vill se och höra något positivt i politikens värld, se inslaget om Annie Lööf och Jonas Sjöstedt och deras vänskap. På Tv 4, Malou efter tio. Jag gjorde det efter ett tips från en god vän och det värmde mig, ett ljus i mörkret. Allt är inte mörker inom politiken heller...:-)

Skilda politiska åsikter men vänskap ändå :-)

Vad fort vintern försvann. Den är välkommen tillbaka till jul! Med lagom mycket snö :-) Tack!

Och så här tillbringar jag mina dagar...eller nja, ingen strand och ingen solhatt men väl en säng och utsikt mot en från och till blå himmel.;-) Jag gillar texten, för även när man är sjuk måste man släppa kontrollen. Man kan inte forcera läkningen..slappna av och låt läkningen ta sin tid...lätt att skriva, svårare att praktisera, jag gör så gott jag kan...

Ljus och Hopp
❤️

Kommentera inlägget här :