Dina tårar är mina tårar

publicerat i Allmänt;

När en vän skriver till mig att: "dina tårar är mina tårar", då fylls min kropp och själ av värme och tacksamhet. En underbar vän delar min sorg och besvikelse med mig.

Ännu en sak som inte blev av. Kampen mellan kropp och själ var jobbig, kroppen vann, själen gråter. Jag borde vara van och härdad nu men nej, det blir jag nog aldrig. Acceptansen vacklar från och till men min självrespekt växer.
Jag är långt ifrån ensam om att ha det så här, de jag känner, bär jag med mig i mina tankar och i mitt hjärta.

Torkar tårarna och återgår till något annat i min lilla vrå av världen.
Möss! Under diskbänken. Smaskar på vår plastinsamling...maken har en lösning, tror han och jag förlitar mig på honom. :-) Fortsättning följer...

En annorlunda bock, en gympabock, har dykt upp ;-) Den har rött band om magen och en ljusslinga! :-) Värmande humor, tycker jag. Foto: GD Angelica Räntillä

Nej, någon ny bock till Lucia kommer det inte att bli. Det kostar för mycket. "Lillbocken" får vikariera. Den är byggd av Vasaskolans elever.

Foto från GD Jenny Kjellin

Man kan kanske tycka att det är konstigt att jag inte skriver och engagerar mig i större frågor just nu än en julbock...men ärligt talat...jag orkar bara med det som ligger nära i tid och rum just nu...ni får ursäkta...

Inne i gamla stugans kök blommar sommaren, ute är det vinter...

Var rädd om Dig!
Visa respekt, även för Dig själv, för den Du är.

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Cecilia:

Vackra fina vännen min <3 Tack för dina ord ...Tack för att jag får dela din "resa" ...Du är aldrig ensam <3
KÄRLEK och KRAFT vill jag ge dig och stund utan smärta och värk...om jag kunde
Kramar till dig <3 <3 <3

Kommentera inlägget här :