Förlåt mig, men...

publicerat i Allmänt;

Vaknar med oro i kropp och själ. Kollar klockan på mobilen. 05.05. Lika bra att kolla världsläget med en gång. Aftonbladets rubriker ger en tomhet inom mig. Jag orkar inte ta in detta...

En nedtonad Trump håller segertal. Jag önskar att det är en mardröm som jag snart kommer att vakna upp ur...

Önskar också att jag kunnat gå på yogan för sinnesro och fokusering men en värkande kropp säger stopp.

Läser fina människors kärleksfulla inlägg på sociala medier. Om hur viktigt det är att vi nu samarbetar för fred och frihet i världen. Att vi inte ger upp kampen. De är kloka och de har rätt.

Förlåt mig, men idag orkar jag varken kämpa, tro eller hoppas. Jag är tom.
Förlåt mig, men idag tappade jag min tro på mänskligheten. På den goda viljan.

Jag kommer nog igen...en annan dag...

För inuti mig flämtar ännu en låga och jag håller krampaktigt tag vid orden: störst av allt är Kärleken.

Och..allt som bygger på hat, egoism, maktfullkomlighet, dårskap...kommer att raseras inifrån...för det håller inte...

Och här i kalla nord, står kollektivtrafiken still på många platser, skolor stänger och det är väldigt halt och det snöar och snöar.."snösmocka" verkar vara ordet för dagen.

Hej och hå, det måste gå, ändå!!!
Var rädd om Dig! Gå och kör varsamt.
Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :