Säg ja till kärleken

publicerat i Allmänt;

Idag är friden och glädjen på besök hos mig. Inom mig. De får gärna stanna där. :-)

Det här är inte världens vackraste sten men den är speciell med sina orangea fläckar som om någon målat med krita ;-) Jag gillar den. :-)

Här i torpet kan jag spela på trumman utan att störa några grannar. ;-) Härligt att trumma igen. Behövde det...

Och så kom orden:

I Vänskapens famn hittar jag glädjen
I Förlåtelsens famn andas jag ut
I Trons famn vilar frågor och svar
I Tacksamhetens famn får livet guldkant
I Kärlekens famn hämtar jag ny styrka
I Modets famn är allt möjligt
I Tillitens famn släpper jag kontrollen
I Hoppets famn lever visionen om fred
❤️

Idag var det sånt där "skönt-att-komma-in-efter-promenaden-väder" ;-) Skönt att ha tak över huvudet, värme inne i huset och ljus att tända. Tacksam <3

Har läst ut boken "Nazibruden". Kan varmt rekommendera den! Jag försöker smälta intrycken från den nu. Frågor jag fått svar på. Att hitta orsaker till hatet. Omständigheter som leder till förvirring och längtan efter tillhörighet. Och om modet att bryta upp. Att öppna upp sitt hjärta och få kontakt med sitt förnuft. Komma till insikt. Sprida ljus och kärlek istället för hat och fördomar.
Citat från boken: "Den enda synd som man inte kan förlåta är att säga nej till kärleken"

Säg Ja till Kärleken
❤️
Tänd ljus!
❤️

Kommentera inlägget här :