Snöhandskar och Krysantemum

publicerat i Allmänt;

Efter lite jobb åkte vi ut till torpet idag. Ju närmare vi kom desto mer snö.

Jag brukar " normalt" glädja mig över snön (i lagom mängd). Njuta av den vita skönheten. Men, nja, det känns som om vintern kom för tidigt...om det varit början av december hade det känns ganska mysigt...Och när maken målar upp bilden "nu kommer det att vara så här i minst fem månader" då känns det mindre kul...;-)
Fast å andra sidan när nu snön är här, låt den ligga kvar!

Ekorren har bytt till vinterskrud såg jag när han hen nyfiket tittade fram från "tallegren". Solen tittade också fram mellan träden en stund.

Isen börjar lägga sig på sjön. Vackert.

Granen har fått "snöhandskar" ;-)

Maken körde snöslungan. Ovanligt tidigt. Hunden sprang lycklig omkring i "gångarna". Fåglarna fick mat. Jag fixade inomhus. Längtan efter att stanna några dagar dök upp inom mig. Vi får se. Det kanske blir så snart.

Hem till stan igen. Det snöar och blåser från havet men ibland tittar solen fram.

Idag funderar jag inte så mycket på livet, världen, bruset utifrån...jag vilar i varandet...jag är i nuet...Ibland måste det få vara så.

Du vackra vita Krysantemum <3

Var rädd om dig!
Frid och allt gott
❤️

Kommentera inlägget här :