Du och Jag

publicerat i Allmänt;

Ja, något åt det hållet i alla fall ;-) Kanske inget att skratta åt eller ens le, men jag skrattar för alternativet är så sorgligt...;-) (men jag har fällt tårar och tyckt synd om mig själv...)

Även om jag är "urblåst" så fortsätter jag leta positiva nyheter. Hittade nyss en, en "positiv Trumpeffekt" : Somar Al Naher skriver i Aftonbladet att judiska och muslimska organisationer i USA allierar sig för att bland annat utveckla en samordnad strategi för att motverka antisemitism och islamofobi! Heja! <3

Jag känner att vad världen behöver nu är modiga människor. Människor som vågar säga ifrån. Människor som vågar tro. Tro på freden, tro på mirakel, tro på kärleken. Människor som vågar sträcka ut en hjälpande hand. Människor som står upp för allas lika värde. Människor som vågar lyssna, som är intresserade av fakta, som inte för fördomar vidare. Människor med sunt förnuft och goda hjärtan. De modiga människorna.
Vilka är de människorna?
Det är ju Du och Jag!!! :-)

Och det vore väldigt bra om massmedia fokuserade på allt gott som sker...

Kom så lyser vi upp varandras vägar! För det mesta går vi ju åt samma håll :-)

Ljus och Hopp och Mod!
❤️

Kommentera inlägget här :