Pausar med en vinterpromenad

publicerat i Allmänt;

Isen börjar lägga sig

Så äntligen en dag med lite mer energi. Att kunna ta en långpromenad i det sköna vintervädret var en lycka för mig som "ankrat" i sängen några dagar. ;-)
Frisk luft och nästan vindstilla och en sol som faktiskt ännu värmer lite. Och all den vita snön. Andas. In och ut. <3

Jag "pausar" från världsproblemen och mina egna förhållandevis små problem under promenaden och bara njuter. Av nuet. Av det vackra omkring mig. Tacksam över att leva och bo just här där jag är.

Vill nästan ropa: "ja, ja!!! Låt det få vara så här nu! Lagom mycket snö och lagom kallt!!" Tänk om...;-)
Nej, jag vet, vintern består av några sådana här dagar och en hel del "det-är-bara-att-gilla-läget-dagar" :-)

Snart kommer yngste sonen, det är hockey ikväll. Djurgården är på besök, blir nog nästan fullsatt i Gavlerinken.
Så hunden kommer väl att lägga sig i "vänteläge" vid dörren och jag, "hockeyänkan", får väl "hitt på nåt" ;-) Hi hi, inget synd om mig, jag gillar att vara ensam ibland. Kommer att se på "Så mycket bättre" ikväll. Är lite nyfiken på Little Jinder, vet så lite om henne och hennes musik. Spännande.

Det här får mig att rysa av obehag: nazisterna marscherar på gatorna i Stockholm idag. :-(
Det här får mig att mysa av behag: sol, snö, frisk luft idag. :-)

Ibland måste man få skämta även om det "mörka"...

Fred och allt gott
Sprid ljus i mörkret
❤️

Kommentera inlägget här :