Av glädje över att Du finns

publicerat i Allmänt;

Den här bilden är ifrån senast du var här hos oss, kära barnbarn. Men så här skulle vi vilja göra med dig idag, hissa dig högt upp i himlen av glädje över att Du finns. Idag, för tre år sedan, föddes Du. Vilken lycka <3

Jag är inte så mycket för svamp. Törs nästan inte säga att jag inte tycker om smaken...jo, champinjoner i mat är gott..men...
Men...jag tycker om att titta på dem i skogen även om jag inte kan namnet på dem. ;-) Utgår från att "alla" är giftiga, så att jag inte lockas att plocka...hi hi...;-)

Den här lyser så gul och fin bland de bruna löven. :-)

Läckert mönster. Naturens design.

Då och då dyker det upp gamla inlägg, "minnen" med olika år på nacken, på Facebook. Mina minnen från 2012 är delvis fina, förstås, men många är väldigt jobbiga. Att minnas hur sjuk jag var. För det mesta så är jag tacksam över att jag är så "frisk" som jag är nu. Men där vilar också en sorg, för utbrändhet, sätter sina spår...för alltid...det finns "funktioner" som för alltid är skadade...och den där förbannade skörheten...

Ja, så är det...det vet alla som liksom jag "varit där"...man lär sig en överlevnadsstrategi...olika från person till person...Det svåraste är alltid att få andra att förstå. "Ja, men du är ju så frisk nu"..."ja, jo, men nej..."

Solstrålar på växterna som ännu är lite fuktiga efter morgonens frost. Vackert <3

Igår och idag har jag letat efter mina nycklar. Och så låg de naturligtvis precis där de ska ligga. Och precis där jag lagt dem.. ;-) Hi hi...snurr snurr i hjärnan, som hinner tänka ut en massa möjliga ställen och på vilka ställen "jag kan ha tappat dem på"...Varför letade jag inte på rätta stället först? Jo, men det gjorde jag ju! ;-)


Ja, det var dagens "rapport" från min snurriga vrå av världen!

Frid och allt gott!
❤️

Kommentera inlägget här :