En dag med guldkant

publicerat i Allmänt;

Solen skiner på oss från en blå himmel när vi åker ut till torpet. Jag njuter av att äntligen åka dit igen, även om det bara är för en förmiddag. Ett flertal träd står kala nu men några lyser fortfarande i sin höstskrud.

Det är en välsignelse varje gång man kommer till torpet och där är orört. Räven har lämnat sin spillning på gården men i övrigt syns inga spår av "gäster". Ett mysterium är dock att "keramikbollarna" är borta. Två av tre saknas. Det är små fina "bollar" i keramik som jag satt på blomsterpinnar för att markera området runt en växt. Vem kan ha tagit dem???

Fågelmatarna är välbesökta men när jag fotar är bara en fågel där.

Våra vänner kommer förbi. Hundarna leker. Det ser ut som ett slagsmål men det är en lek. ;-)

Vi fixar lite ute och inne. Sen promenerar vi till sjön. Vattnet är så stilla så man nästan tror att det är is på sjön. Men nej, inte än.

Det känns att naturen lägger sig till vila. Dock finns det en envis växt som fortfarande vill blomma ;-)

Älskade <3

På hemvägen stannar vi och tar en lunch på "stamstället". Vi har blivit bekanta med familjen som äger det. De är från Libanon. Bott i Sverige länge. Mannen talar om sin tacksamhet över landet som tog emot dem. Han säger att han lär sina barn att vara tacksamma. Att det är viktigt.
Jag funderar på hur viktigt det är för oss "svenskar" att lära ut tacksamhet? En annan sak som paret betonar är att de är kristna. Jag förstår plötsligt hur viktigt det är med religiös identitet för människor på flykt.
Vi har ett väldigt fint och givande samtal och det ger mig en del insikter. Möten mellan människor är viktigt. Vi lär av varandra. Om vi vill lyssna på varandra. <3

Eftermiddagen bestod av jobb. Så härligt för mig att orka vara i arbetslokalen och jobba. Oftast jobbar jag hemifrån men jag trivs bättre med att vara i vår lokal. :-)

Tacksam för denna dag är jag. En dag med guldkant för min del:-)
Hoppas att Din dag också varit en bra dag!
Och så gör vi oss en bra dag i morgon också! Eller hur?

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :