"Kommer tid, kommer råd"

publicerat i Allmänt;

Det börjar mörkna. Det är kväll.

Hunden och jag har parkerat oss i soffan. Trötta och mätta. Eller ja, jag är mätt och hunden är ...trött. ;-) Maken och yngste sonen har åkt in till stan. Det är hockeykväll. Jag funderar på om jag någonsin kommer klara av att gå på match någon mer gång...det är det där höga ljudet...efter utbrändheten..nej, det funkar liksom inte...tyvärr...

Jag skrattar för mig själv över det faktum att den enda nyhetsrubriken jag blev glad över idag, visade sig vara falsk...hm ;-)

Dagen har inte varit bra. Kroppen bråkar med mig igen. Och jag som vill åka på konstutställning i morgon och bli inspirerad till att börja måla igen...
Ja, ja, "kommer tid, kommer råd", heter det visst...suck :-)

"Hjärtestenssamlingen" har växt under sommaren. :-) Några "udda" stenar får vara med också.

Så här färggrann och vacker är rosenbusken på hösten. Den kan ju också vara inspiration för att börja måla igen...jag vet inte varför jag inte kommer igång? Det är väl inte meningen just nu...jag är ju " periodare" när det gäller målning...

Samma sak med skrivandet. Huvudet är fullt med idéer men allt blir till ett sammelsurium...suck...

Det får väl räcka med att försöka fokusera på jobbet. Yngste sonen hade några arbetsuppgifter med sig. Så "skärpning" från min sida ;-)

En dag i taget, ett ögonblick i sänder...något annat kan man ju inte göra. ;-) Jag har blivit lite bättre på det där. Att "ta det som det kommer, när det kommer, om det kommer" :-) Alltså bättre, men inte bra! ;-) Ibland kommer "orosspöket" och hälsar på..oftast helt i onödan...

Nej, slutsvamlat för idag. Tack för att du ville läsa.
Allt gott önskar jag Dig.
❤️

Kommentera inlägget här :