Mänskliga beslut

publicerat i Allmänt;

Det är så lätt att blicka mot det "stora landet" och skaka på huvudet och undra hur människor kan rösta på en människa som är rasistisk, sexistisk och en stor lögnare...
Det är obegripligt...
Men...
Jag tycker att det är minst lika obegripligt hur många i vårt eget land kan rösta på ett parti som hånar,mobbar och hetsar ett barn på nätet och försvarar sig med att det "var ett skämt"...
Finns det inga gränser för hur man får och bör bete sig nu längre??? Och hur kan folk...nej, det är obegripligt!

Och om man inte fattar...eller inte vill fatta....

Blöta löv i oktober

Regnigt och gråmulet väder kan jag stå ut med för det kommer alltid något bättre, något ljusare så småningom. Idag blev det plötsligt lite glesare mellan molnen och små bitar av blå himmel syntes. :-)

Men det allt gråare och kallare politiska klimatet i vårt land ser jag ingen ljusning i...Gör du? Eller du kanske inte tycker att det är grått och kallt? Berätta!

För övrigt är jag "full med onda andar" eftersom jag håller på med yoga. Enligt KD-politikern i Luleå som vill stoppa yoga i skolan. Ja, vad ska man säga om det? Skratta eller gråta? Suck...äh, jag skrattar åt dumheterna. I övrigt inga kommentarer...fniss...;-))

Kanske är det så...?

I morgon går solen upp för Dig igen. Även om du inte ser den. :-)
Love and Hope
❤️

Kommentera inlägget här :