Höstlöv och plumpar ;-)

publicerat i Allmänt;

Höst. Lördag. Höstlördag. Sovmorgon. Långpromenad. Solglimtar. Spegelblankt. Löv. Löv. Löv. Höstprakt. Höstluft. Skönt. :-)

Löven får mig att minnas. Uppsala, slutet av 70-talet. Jag och min vän hade bestämt oss för att göra tygtryck. Speciell färg och indiskt bomullstyg (som var "inne" då) inhandlades, för här skulle målas dukar! ;-) Ut och plocka vackra höstlöv. Vi var mycket för att "pyssla" min vän och jag. Nu kanske man skulle kalla det för "skapande verksamhet" men vi sa "pyssla". Så satte vi igång och målade löv och tryckte...och det gick skapligt...ända tills vi försökte med björklöv...det såg inte ut som ett löv på tyget, det såg ut som en gul "plump"! Vi skrattade så vi vred oss...inga ledsamheter här inte! :-))
Vi insåg ganska snart att det bara funkade med löv med tydliga nerver. Men kul hade vi! Flera år efteråt behövde vi bara säga "höstlöv" för att börja garva. Ingen annan förstod, för "dukarna" gömde vi för omvärlden. ;-) Jag skrattar för mig själv där jag går på vägen och beundrar löven. Och du min vän, som inte längre vandrar här på jorden, jag hör ditt härliga skratt inom mig <3

Roliga mönster i "förruttnelsen". Jag ser ett hjärta bl a.
Favoritlövet: Lönn

Jo, jag såg och hörde "Bossen" hos Skavlan igår. Vilken man! Intressant att höra det han hade att berätta om sin barndom och om sina depressioner. Och om "the American dream" och verkligheten.

Och Brynäs vann mot mästarna. Ikväll möts de igen...i Göteborg.

Nu hoppas jag att din lördag är precis så som du vill ha den! Jag är glad att min förkylning börjar släppa taget :-)

Vad ger dig glädje idag?
❤️

Kommentera inlägget här :