Kalas och fullmåne

publicerat i Allmänt;

Fredag kväll:
Det går inte att få riktigt mörkt i rummet. Fullmånens starka vita sken lyser upp.
Det känns tryggt på något sätt med den där månen.
Jag gick ut och trummade ikväll. Först såg jag inte månen men när jag trummat en stund dök den upp bakom trädtopparna. Jag lät månljuset lysa upp trumman. Försökte fota, det gick sådär.

Jag trummade för freden, empatin och kärleken i världen. För mina vänner och mina släktingar. Och för en del personliga saker. Jag vet att några av er tycker att jag är "flummig" medan andra förstår mig mycket väl. ;-)

Månskenet lyser genom trumman :-)

Lördag: nu på hemväg från Haninge och kalas för barnbarn och bonusbarnbarn. Tre respektive sju år. :-) Mysigt! :-) Och gott :-) Och en treåring som bubblade och skrek av glädje för varje paket hon öppnade. Sån där härlig oförställd glädje som bara barn kan visa ;-)

"Prinsesskrona på tårtan förstås" ;-)

Vår hund fick som vanligt stanna i bilen men den här mer skötsamma sötnosen fick följa med in i hallen. ;-)

Sååå fin!

Även gamla träd bär frukt ibland. Vårt gamla äppelträd t ex. Några äpplen hade fåglarna hackat på, resten plockade vi ner. Ingen jätteskörd, men ändå till glädje :-)

I morgon tror jag att jag tar en sån här dag:

Fast man vet aldrig...kanske hittar jag på "något" ;-)

Ha en fin kväll! Och en härlig söndag. Vad du än gör eller inte gör, så glöm aldrig att Du är Värdefull för att Du är Du!
❤️

Kommentera inlägget här :