Kurragömma

publicerat i Allmänt;

Vi leker Kurragömma ute på gården. Farmor och farfar gömmer sig. Izabelle räknar och letar. Farmor blir inte upptäckt trots att hon bara gömt sig bakom ett träd. Men farfar som tror att han hittat ett bra gömställe, vilket han också har om det inte vore för hunden, avslöjas snabbt av hundens skall! "Voff, voff, här är han!" ;-))
Överhuvudtaget tycker hunden att hans ägare beter sig märkligt. Hoppar, viftar, springer, skriker, busar...han förstår inte att leken är en lek utan tror att det är en kamp eller ett bråk...så han tar saker som han inte får ta och springer iväg. "Okey, de blir lite arga men de slutar bete sig konstigt" ;-)) Inte lätt att vara hund här inte! :-)

Undrar om man kan få lite lugn och ro här?

Meteorologen säger att det är augustivärme i september. Jag tror att jag kan stå ut med det. ;-)

Igår spelade både jag och Izabelle på trumman. När jag spelade dansade Izabelle. Så mysigt. Och jo, jag dansade lite jag också till trummans rytm. <3

Slutar aldrig fascineras av stockrosorna :-)
Sådan farmor sådant barnbarn: glass är gott! ;-)

Kicki x 2? Hmm...har bara sett en Kicki idag... Leker den andra kurragömma tro?? :-))

"Ankorna" har fått en egen stol. Jag tyckte att de kunde få vara på en pall istället men Izabelle protesterade: "Ankorna kan inte sitta på rumpan". :-))

Vi i torpet önskar Dig en trevlig kväll och fin helg!
❤️

Kommentera inlägget här :