Människor

publicerat i Allmänt;

Och så blev det höst på riktigt :-) Med dimmig morgon, lite regn som smattrar mot rutan, löv som virvlar i den starka vinden. Och sol på eftermiddagen. Ännu ganska varmt. :-)

Dags att ta in utemöblerna. Vi tar några i taget. Måste ju ordna plats ;-) Visst vi har en bod till nu men där står ju "maskinerna" :-) Men allt går om man vill, heter det ju ;-)

Jag läser att Shimon Peres lämnat jordelivet. Det påminner mig om en tid då det fanns ett hopp om fred mellan Israel och Palestina...

Alla dessa världens oroshärdar...Läser också ett reportage från Irak. Om människor som flyr IS. Barn som vandrar flera dagar utan skor i den heta sandöknen. För att nå redan överfulla flyktingläger... Det är fruktansvärd läsning. Men jag läser ändå. För att jag vill. Och för att jag är rädd för att bli hård, kall eller blasé. Rädd för att inte längre se dessa människor som just Människor...

Som sagt, på eftermiddagen kom solen fram och lyste upp tillvaron. Solljus på blöta löv är vackert det. Ser du Talgoxen vid fågelmataren? Han hade ett och annat att "säga" , tydligt irriterad på att jag stod så nära "matbordet" ;-)

Nu börjar det så smått att mörkna. Jag kryper upp i soffan och lyssnar på vinden som dånar därute. Hunden sover hopkrupen vid mina fötter. Min tacksamhet är stor över att vara så välsignad att jag får bo i detta land. Ett land som människor inte behöver fly ifrån.

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :