Sårbarhet och Höstprakt

publicerat i Allmänt;

Ett ord
...som jag gillar är: Sårbar...det klingar så mänskligt...ändå försöker vi, nästan alla, att dölja vår sårbarhet. Som om det vore att avslöja en svaghet...Men att vara sårbar är ju en styrka! Att ha kontakt med sin egen sårbarhet är en styrka. Om jag är sårbar så kan jag förstå andra människors sårbarhet. Då kan jag undvika att säga ord som: "du är så lättkränkt", "var inte så överkänslig", "äsch, jag skämtade ju bara", "ta inte åt dig", "lite får du allt tåla"osv...Det är så onödigt att såra andra! Säg något positivt istället! Man får garanterat ett leende tillbaka även från den mest surmulne. ;-)
Vi är alla sårbara, vi har bara olika behov av att dölja eller visa det. Om vi inte är sårbara...vad är vi då? Robotar?

Det var dagens filosofiska funderingar från min vrå av världen ;-)

Vår långpromenad idag tog oss till Ockelbo. Eller ja, inte själva samhället, men i skogen passerade vi gränsen till Ockelbo :-)

Och där står den bland de gröna barrträden och glöder i sin höstprakt! :-)
Höstprakt
Alla dessa fantastiska färger som uppstår när naturen målar med höstpenseln.
Mjukt bäddar mossan

Skogen som vi vandrade i i dag har inte samma "Trollskogskaraktär" som den vi vandrade i i fredags. Men det finns fantasifulla rotvältor här också. Det var maken som först såg "elefanten" ;-)

Ser du den "trumpetande elefanten"???;-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :