Som en varm filt av trygghet

publicerat i Allmänt;

Jag skrek...jag vet att jag skrek..när maken plötsligt bromsade in och en stor älg kom från höger sida och sprang över vägen. Rakt framför bilen...
En av mina första tankar var "änglavakt"...vi hade änglavakt! Både vi och älgen.

Maken hade ett ögonblick innan tänkt: "hon är upptagen med sin mobil, om något händer måste jag skrika till henne att hålla i sig"...föraning?

Aldrig mer kommer jag att vara upptagen med mobilen längs den vägen...jag vet ju...det finns så mycket älg i denna skog...vi har så många gånger sett älg vid vägkanten där...speciellt vid skymningen...

Jag hade, som alltid, bett om änglavakt under denna resa...och de lyssnade och beskyddade...

När chocken släpper och alla "om inte" släpper, finns tacksamheten där, som en varm filt av trygghet att vira kring kroppen. Vi lever och älgen lever.

Så vackert vid Dalälven :-)

Det blev ingen "bara-vila-dag" idag. Men det blev en fin, solig dag med fina möten och glädje. Vi "flaxade" omkring idag med, som maken uttryckte det. Först lite shopping i stan (bara nödvändig ;-) och sen jobb. Träffade kär vän med mysig hund. Hundmötet gick bra. Vår gamla hund konstaterade ganska snabbt att den unga "bushunden" var ju en trevlig typ men nog ganska "jobbig" ;-) "Dagens ungdom"...suck ;-)

Därefter åkte vi ner till norduppland, Mehedeby och min "själasyster" Cecilia. Det var öppet hus i hennes butik och jag passade på att hämta mina "varor" som jag köpt. Förra gången jag var där föll jag direkt för en alldeles speciell "sten". När jag kom hem släppte inte tanken på den. Så nu är den min <3 Det är en Labradorit. Labradorit är en kalcium-natriumfältspat. Min är halvpolerad. Jag kallar min för Madonnan. Jag tror att ni förstår varför :-)

Här i polerade sidan. Faktum är hon ser ut som en Madonna även på den opolerade baksidan. <3

Som hade hon fångat alla regnbågens färger :-)

Jag köpte ännu en vacker "sak" som jag bara har ena halvan av :-) En "vänskapssten" eller "kärlekssten". Den går att dela på i mitten och därinne finns så otroligt vacker kristall. Cecilia har den andra delen <3
Svårt att ta ett kort som ger den rättvisa...men...

Intresserad av stenar och kristaller? Hos Rosenmåne Healing och Art i Mehedeby finns mycket vackert! Googla! Finns även på Fb. <3

Det har dragit igång nu...hockeyn..snart är jag "hockeyänka" igen och hunden kommer att "inta vänteläge" ;-)) igen...det blir nog bra det :-) Heja Brynäs, säger jag och Heja Sverige ikväll! Maken kommer att titta på TV:n, jag kommer nog att måla. Har införskaffat en stor tub vit akrylfärg idag. Vitt tar snabbt slut, den är så användbar. :-)

Jag har börjat en ny spännande kurs på nätet. Om örter...:-) Jag är intresserad men kan idag absolut ingenting. :-)

Önskar Dig all kraft Du behöver inför kommande veckas alla möjligheter, vedermödor och glädjeämnen.
❤️

Kommentera inlägget här :