Tack yogan!

publicerat i Allmänt;

Jag tror att jag beskrivit förut hur jobbigt det är att ta sig ur sängen på morgonen när man fibromyalgi. Hur som helst, när spänningarna i kroppen gör mig stel och värken plågar mig, gör jag ibland yoga. Det kan verka simpelt men jag gör bara en position. "Palmen". Den tränar mitt fokus, min balans och jag får sträcka ut. Den tar inte bort värken men den ger mig energi. Tack yogan!
Jag rekommenderar den (palmen) inte till andra med värk. Den passar och funkar för mig men det är ju inte säkert att den är rätt för andra. Vi får alla prova oss fram :-) Våra kroppar är olika, vår smärta är olika. Lyssna på kroppen. Yoga är bra för alla, förresten! <3

"Yogabilderna" har jag hittat på Facebook, Yoga Inspiration. :-)

Det surrar omkring mig idag. ;-) Humlesurr. Kärleksörten blommar för fullt och i den trivs humlorna. :-) Men när jag kommer mig för att plåta, ja, då är humlorna inte där...förstås...;-)

Måndagskvällar är TV-kvällar för min del. Finns så mycket bra att se. T ex "Vem tror du att du är?" I kväll med Stefan Holm. Ska bli intressant att se vad han har för öden och personer i sin släkt. :-)

Själv har jag inte tidigare intresserat mig så mycket för min släkthistoria. Jag har fått mycket "gratis" via min makes släktforskning. Han forskar på både min och hans släkt. Och nu också börjat forskning via DNA. Nyligen så "topsade" både jag och yngste sonen oss också. Ska bli spännande att få se resultatet av det...;-) Att kanske få lite information om hur mina "släktingar" vandrat, vilka vägar de tagit för att jag i nutid ska befinna mig just här...

Den här bilden har jag lagt upp förut men den får gå i repris för den är så vacker och orden är så kloka.

Var rädd om din kropp. Var rädd om din själ.
NAMASTE
❤️

Kommentera inlägget här :