Det onda med det goda

publicerat i Allmänt;
För precis ett år sedan. Gotland. Ekstakusten. Stora Karlsö i bakgrunden.

Det var en fin dag minns jag. Men faktum är att när vi återvände till Visby efter vår tripp åkte vi in i ett snöoväder.. Blötsnö då också alltså ;-)


Brynäs vann igår kväll och lycklig blev jag. Eller ja, glad i alla fall ;-) Nästa rysare på torsdag...

Natten bjöd på oväder och på morgonen var hela vår lilla vrå av världen alldeles vit. Ca 1,5 dm snö. Blött. Behövligt vatten för Moder Jord. Bedrövligt väder för min kropp. "Man får ta det onda med det goda", tänker den positiva sidan i mig. Vad den negativa sidan tänker, sprider jag inte ut här ;-) 
Och sen kom solen! :-)

Trött på att läsa konspirationsteorier, debatter om yttrandefrihet, fega ursäkter för att inte våga säga nej, fördomar, lögner, vansinniga utvisningar, språkpolisers gnäll, konservativa teorier, extremism, förintelseförnekelse...
......gör jag något jag inte gjort på flera år....jag tar och läser en deckare....in i Läckbergs fiction "Häxan"....
Måste koppla av, koppla bort, koppla från....Men "deckare"? Våld och mord? Är det avkoppling?  Ja, det var det för mig förr. Får se om det funkar nu ;-) 

När jag nu ändå ligger här för ankar...med värkande kropp...

För övrigt vill jag bara säga att:
"Lycka är att alla kläder man beställde passade! " :-) 

Glad är jag fortfarande över alla som orkar och kan föra kampen mot de negativa energierna i vårt land. Tacksam <3

Och till sist: 
Kom ihåg att Du är värdefull
❤️


Jag...idag...fast jag vet att felet är fibromyalgin..det kommer att gå över....

Kommentera inlägget här :