I think you got the message...

publicerat i Allmänt;

"I think you got the message", hör jag en metallisk men tydlig röst säga...jag höll precis på att vakna upp ur en dröm...vadå? Jag försöker gå tillbaka till drömmen, men nu är jag klarvaken...
Vad drömde jag? Minns bara dunkelt att det var det vanliga temat: springer/går runt i ett stort okänt/känt hus eller fartyg. Människor, en del kända från mitt nuvarande liv eller från mitt förflutna dyker upp. Jag letar nycklar till skåp, jag kommer försent, jag kämpar tillsammans med andra, jag  packar, flyr...osv...dramatiska drömmar men inte mardrömmar...
"I think you got the message!"
What???

Kanske klarnar det under dagen, tänker jag...;-)

Blir stående vid ett fönster och tittar fascinerat på skådespelet vid fågelmatarna. Kurre Ekorre, herre på täppan, har fått konkurrens av en ljusbrunare korre som försöker få i sig frön den med. Men Kurre jagar bort den. Upp och ner i träden träden ilar de. Den jagade flyr från ena tallen till den andra tallen. Den hoppar jättelångt, ser ut som om den flyger! Småfåglarna är lite störda av denna kamp men skogsduvorna och hackspetten bryr sig inte. Plötsligt kommer en tredje ekorre springandes över gården och upp i ena tallen. Nu får Kurre nästan spader! Han jagar de två andra korrarna som en galning. 

När jag en stund senare tittar ut hänger han där i ensamt majestät, ätande från en fågelmatare vars tak han lyckats peta upp...
Nej, Kurre! Nu får du lov att börja skala kottar istället, din lata rackare!!!

Skriv inläggstext 

När jag går ut och fotar sitter Kurre låååångt upp på en gren och "knäpper" ;-)

Det finns annan "dramatik" på gården också. Det är grejer som inte alls ligger på samma plats som de låg igår: plåtar, korgar, pressening...de hårda vindbyarna har utfört ett häftigt arbete! 

Igår kväll hade vi ett vackert besök på gården. Alldeles intill lilla stugan gick en ung råbock och betade. Vi kunde lugnt studera den genom vårt stora fönster. Tyvärr var det lite för mörkt för bra foton men vi förevigade tillfället ändå. :-)

Tack för besöket <3

"I think you got the message"...

Hm...
Enligt Solöga kommer Rådjuret med följande meddelande:

"Bejaka kärleken i ditt liv. Min gåva till dig är att få kärleken att växa. 
Rådjurens visdom är att se med kärlek på världen. För dig gäller det att begagna dig av deras synsätt och att stärka kärleken i ditt liv genom att ge kärlek till dig själv och till andra."

Hm...:-) I think I got the message...<3
Och jag delar det med Dig! 
❤️

Nu är det drama av hög klass i Gavlerinken...jag vågar knappt titta...;-)

Jag trodde att jag hade en fågelhund..men vad är detta? Fårhund? 

Fårhund? Sötnos! <3

Ljus och mycket Kärlek

❤️

Kommentera inlägget här :