Som man vill vara

publicerat i Allmänt;

Onsdag morgon:

Stängt 
Krupit ner under täcket
Efter ännu ett försök
Att vara uppe, vara rörlig, vara social
Vara som man ska vara
Som man vill vara

Stängt
Värken har tagit över
Från huvudknopp
Till fötter
Tröttheten som följd
Efter all anspänning

Fibromyalgi - 
Det finns läkare som säger att denna sjukdom inte finns

Stängt
Idag har jag stängt 
Dörrar och fönster
Mot yttervärlden

Noli me tangere
Rör mig inte


Jag har så svårt för människor som säger: "jag är minsann aldrig sjuk jag inte", med en underton som om att det är något man väljer...

Grattis, säger jag, vilken lycka i livets lotteri.
Själv drog jag tydligen en nitlott.


Eftermiddag:

Solen skiner starkt in genom fönstret. 
Snön på gården smälter bort.
En kort promenad klarade jag till min stora lycka av.
Sen vila igen.

Vid gamla husets trappa växer Scilla. <3
Vad den lilla blomman gör mig glad. 

"Den som gläder sig över lite, har mycket att vara glad över", sägs det. Kanske är det det jag ska lära mig nu...? 

Ikväll är det änglavakt på TV:n igen! <3 

I morgon är det nog en bättre dag. Då öppnar jag nog stängda dörrar och fönster igen. :-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :