Bortom är Här

publicerat i Allmänt;
Moder Måne var så extra stark och vacker igår kväll. Svår att fånga med mobilen, men ändå...<3

Efter en morgon och förmiddag i stan med förberedelser inför morgondagen, har jag nu slängt ner min lekamen i hängmattan. Njuter i solen. Känner en frid inombords som jag inte känt på länge. Tror det handlar om den yttre och inre rensningen jag nu håller på med. Det ger ro i själen.



Igår dansade änglarna i skyn igen ;-)

Jag ligger här i hängmattan och funderar på det där med gränser. Gränssättning. För mig är "att gå över gränsen" allt det som sårar och skadar mig, andra människor, moder jord med sina fyra element, djuren, växterna...

Hur tänker du?

För mig går andlighet och medmänskligt engagemang hand i hand. Det ena ger det andra. Jag menar inte att det är det rätta för alla  men för mig är det så. Vi har olika drivkrafter. 
Andlighet stagnerar inte, andlighet är en process. Och jag försöker känna tillit till processen. 

Nu tycker du kanske att jag är för "flummig" igen ;-) Vänta bara, här kommer mer:

Ett hjärta som bankar 
Frid i mina tankar

Så vävs väven mellan nu och då
Hör trummor slå
Taktfasta steg

Ge dig ut i dans
Här nu och någon annanstans
Allt är här men där

Bortsuddade gränser
Öppnade dörrar
Inåt och utåt

Dimmorna lättar
Slöjorna vajar
Och du ser

Och du hör

Och du vet

Bortom är Här

(Ord som jag skrev ner igår)

När jag sorterar och rensar ut i det yttre som i det inre släpper jag onödiga begränsningar och öppnar upp för nytt. Nya tankar och idéer. Jag vågar testa nya saker. Får nya insikter. Öppnar upp för nya kontakter. 

I detta nu:
Var varsam med din själ och din kropp. Du duger precis som du är. 

Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :