Gå i Kärleksljus

publicerat i Allmänt;

Jag lånar en mening från en Fb-vän: "I ett helfyllt glas kan inget tillföras" Så sant. Det är därför jag röjer, sorterar, rensar...För mycket grejer är stagnation. Glaset är fullt. Likaså i själen och i kroppen. Om vi mår dåligt utan att veta varför. Rensa! Öppna upp för nytt! Nej, inte slit och släng! "Vad behöver jag?" "Kan jag använda det här på något nytt sätt?" "Blir jag glad av den här saken?" "Mår jag bra av den här maten?" "Är det här verkligen min sanning, mina upplevelser eller har jag ärvt andras?"  "Går jag runt i samma cirklar hela tiden?" "Orkar jag inte lära nytt?" "Tror jag att lyckan och tryggheten bor i mina saker istället för inom mig?"

Ja, så där tänker jag. Jag påstår inte att det är rätt tänk för alla. Var och en vet bäst själv.Och allting har sin tid. 
 Just idag är det dock stiltje i rensandet då jag har värk i kroppen. 

Men en promenad i skogen klarar jag tack och lov av. :-)

Nu blommar den vackra ljungen. :-) Som ett eko hör jag mormor säga: "att ta in Ljung i huset betyder att någon kommer att dö" Hm...bäst att låta ljungen få vara kvar i skogen ;-)

Rossana Dinamarca är politiker. Vänsterpartist. Det var hon som hade modet att säga "du är inte min talman" till B Söder efter hans uttalande om att bl a "judar aldrig kan bli svenskar"... Nu har hon utsatts för en attack av författaren Katerine J. En sexistisk attack. Ja, ni vet naturligtvis också det här. Är det här viktigt? Ja, det tycker jag. Varför ska kvinnor trakassera andra kvinnor? Förminska varandra? Vad vinner någon av oss på det? Visst det finns politik i det här också, den ena är vänster den andra är höger. Men när började vi sjunka så lågt att vi smutskastar och kränker varandra? Har det någon betydelse? Ja! K har massor med följare som påverkas av det hon skriver. Mobbning bland vuxna är ett stort problem. Det här gör inte problemet mindre. Och barn ser och hör och lär av oss sk "vuxna". 


Från Spirutal Bliss inlägg på Fb

Vi ska lyfta varandra vi vuxna människor. Inte sänka varandra. Vara bra förebilder för barn och ungdom. Hur ska vi annars få fred på jorden? Eller det kanske inte är fred som en del vill ha, utan enbart makt? Som Trump i USA och andra maktfixerade ledare? 

Visst kan man undra? 

Och nu tar vi varandras händer och sjunger "We shall overcome" :-))

Nä, nu slutar jag dagens predikan med orden:

Du är BRA! 
Gå i ljus.
Kärleksljus
❤️

Kommentera inlägget här :