Fick en kall antigodhets-dusch

publicerat i Allmänt;

Jag var inne på Fb och fick mig en sån där kall "antigodhets-dusch" igen. En sån där "vakna-naiva-muslimälskare-dusch"...

Och nej, jag var inte inne på någon främlingsfientlig grupp. ...

Suck..."naiv?"...vem är mest naiv? Den som kallar alla muslimer för terrorister/islamister eller den som förstår/vet att det finns extremister inom inom ett flertal religioner men de allra flesta är vanliga, fredliga människor? 

Vem är mest naiv? Den som tror att våldtäkter är något som kom med invandrarna? Att alla muslimska män är våldtäktsmän? Eller den som vet att våldtäkt inte försvann i och med att vi införde kristendom. Att män våldtar, ja. En del är muslimer, en del är vita svenska män. 
Man kan ifrågasätta kvinnosynen inom många kulturer...även vår egen. Vi kanske bör börja där?

Det finns svenska kyrkoförsamlingar som har samarbete med muslimska församlingar. Kanske är det ett bra steg på en fredlig väg? Och en bra möjlighet till integration och att i tid upptäcka extremister? 
Eller är jag "naiv" nu också? 

Killarna och tjejerna som nu manifesterar (sittstrejkar) i Stockholm mot utvisningar till farliga länder, är, många av dem, villiga att utbilda sig och arbeta här i Sverige. Här där vi behöver arbetskraft. 
Just saying...

Nej, jag måste bli av med den där kallduschen. Måste duscha i ljus, godhet och kärlek istället. Först solljus. Sen barnbarnskärlek. (Jodå, hon är på väg hit igen, Izabelle ;-)
Och så läsa om alla fantastiska människor som vandrar den goda, upplysta och medmänskliga vägen trots att den är så kämpig. <3

Min äldste son fyller år idag. Hurra för honom och hurra för mig som fick den fantastiska uppgiften att bära, föda och fostra honom. Att få vara hans medvandrare här på jorden. <3 <3 <3


Kärleksljus och en massa goda tankar till er alla (så det så!;-)
❤️




Kommentera inlägget här :