Känns i hjärttrakten

publicerat i Allmänt;

Det gör alltid lite ont i hjärttrakten att lämna ön. Men nu är det dags. Vi är ombord och har hittat våra platser. Denna gång gick vi åt rätt håll direkt. Fattas bara när bilen är parkerad i aktern och vi har plats i förlig salong;-) Det fanns liksom bara ett håll att gå åt. Hi hi ;-) 

Vi checkade ut och åkte ett ärende. Köpte sen blommor som vi satte på min fars grav. Ljung, det är höst nu :-) Men dagen är solig och sommarvarm. Vi kände att vi ville vandra lite idag också. Så vi åkte till Söders Hällar. Ännu ett ställe vi ännu inte varit på förut. Härifrån har man utsökt utsikt. Och här fick vi klättra och här finns grottor. Spännande. Längre promenad får vi ta oss en annan gång :-) 




Vi avslutade vår vistelse på ön med en god lunch i Tofta hos min farbror och faster. Vi har alltid så mycket att prata om. <3


Utsikt från stugan

Precis som förra sommaren känner jag ett lugn inom mig. Ett andligt lugn. Och en trygghet i det som är jag. Jag är jag. Inte den kyrka, skola, samhälle, uppfostran försökt göra mig till. Jag behöver inte passa in i en tro eller livsmönster som inte är jag. Jag kommer aldrig stagnera. Ingen kan längre försöka forma mig. Jag vet vem jag är. 

Och meningen med livet? Jag vet vad meningen med mitt liv är. Det räcker för mig. :-) 

Tack Gotland för den här gången.

Vi har många mil hem ännu. Just nu "susar" vi förbi Haninge. 

Det kommer kännas gott att komma hem, det gör det alltid. <3

Och om kroppen inte protesterar så blir det yoga i morgon. 

Var rädd om Dig!
Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️

Som en gräddbakelse :-)

Kommentera inlägget här :