Det går sådär...:-)

publicerat i Allmänt;
19 december  

(null)

Dagens änglaord

"Vi är alla änglar under träning. 
Ett leende är bättre än en gloria"
<3

Har en "ta-det-lite-lugnt-dag". Dvs min kropp säger ifrån angående jobbet men jag prövar mig försiktigt fram med än det ena än det  andra här hemma. Det går "sådär"...men "sådär" är bättre än ingenting. :-) Yngste sonen är tack och lov här och jobbar idag. Tacksam. 

Skrev om Maria igår. Hittade följande gamla kort idag:
(null)
Vördnadsfullt ... Väcker frågor för min del. Är det en familj till vänster?  Vilka är de till höger?  Hm...

Julen är ju inte bara stress och hets och önskan om julefrid, den har så många frestelser också. ;-) Där ligger den, den fula, läbbiga tomten som smakar sååå gott!!! Usch!  Jag som vill undvika sött...kan jag hålla mig? Nja...jo...nej!!! Mmmm...Gott! Det är tur att det bara är jul en gång om året. Fniss.... 
(null)
Läbbigt god...:-)

Jag har idag läst om såna där helt underbara människor som öppnar sina hem för ensamkommande, flyktingar, hemlösa och ensamma i jul.  Vad jag beundrar dem! Vad glad jag är att de finns. De och alla de som far illa kan vi skänka extra kärleksfulla tankar till i dessa dagar. Vi har fullt upp med vårt, inget fel med det, men en tanke kan vi alltid skänka. Eller hur?

Nu slutar jag "predika" för idag!
Var rädd om Dig!
Kärleksljus
❤️
(null)





Taggar: #sådär#godatomtar#maria;

Kommentera inlägget här :