Förväntan

publicerat i Allmänt;
23 december 

(null)
Ett gammalt bokmärke. Lite trasigt men vackert ändå. Är det julklappar hon har i korgen? ;-) 

Dagens änglaord

"Det uppstod en paus - tillräckligt lång för en ängel att passera, flyagande långsamt."
Ronald Filbank
<3

När jag tittade i boken om John Bauer hittade jag en Maria-bild. Tyvärr på ett mittenuppslag  så fotot blev inte så bra. Men jag lägger upp den ändå, den är så fin.
(null)

Har ännu en Maria-bild att visa idag. Älskar denna. Känner konstnären: Sanne Sihm.
(null)
Jag är inte helt säker men jag tror att 
motivet är från Kiruna. Tycker att det ser ut som Kirunas kyrka i bakgrunden. <3

Drog ett kort från min lilla "änglalek" och fick detta, som passar bra för denna dag: 
(null)

Förväntan...
<3

Eftersom jag aldrig lär mig så har jag tagit i lite för mycket igen och ligger nu och vilar. Men lägenheten är städad och pyntad (lite) . Och det känns bra.

Förväntan...min förväntan inför kommande juldagar är att det trots regnet, infinner sig lite julstämning. Lugn och ro, samvaro och skratt. Nötter att knäcka. Fin julmusik att lyssna på. Pysselstunder med barnbarnet. 

Tänker på alla barn vars drömmar om julen går i kras av olika anledningar...för att vuxna sviker och inte tar sitt ansvar...ber för de barnen. 

Förväntan...

Svärmor är här nu och hon har massor med gott med sig. Gladast blir jag över Janssons frestelse. Ett "måste" ;-)

Hoppas att Du, just Du, har det bra! 
Hoppfullheter
❤️

Taggar: #förväntan#janssonsfrestelse;

Kommentera inlägget här :